Buna ziua,
Firma noastra produce articole de artizanat in Romania, pe care le vinde printr-un magazin propriu din Gemania.
Va rog sa-mi spuneti ce obligatii declarative si contabile sunt necesare in Romania si in Germania.Este considerata livrare intracomunitara si trebuie emisa autofactura?
Va multumesc.
Firma noastra produce articole de artizanat in Romania, pe care le vinde printr-un magazin propriu din Gemania.
Va rog sa-mi spuneti ce obligatii declarative si contabile sunt necesare in Romania si in Germania.Este considerata livrare intracomunitara si trebuie emisa autofactura?
Va multumesc.
Adaugata in
3 raspunsuri
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 30 Ian. 2015
Deschiderea unui punct de lucru in Germania presupune, inregistrarea fiscala a acestuia, urmand ca factura catre puctul de lucru sa fie cu taxare inversa, iar taxa colectata la vanzarea catre clienti sa fie reglata in Germania
User Dan Cristea
a raspuns userului adrian condurache
la 30 Ian. 2015
Buna seara,
Revin cu intrebarea:in acest caz operatiunea de livrare a produselor este considerata livrare intracomunitara?
Nu inteleg de ce trebuie aplicata taxare inversa si nu se poate utiliza avizul pentru marfurile livrate.
Va multumesc.
Consultant Adrian Condurache
a raspuns userului Dan Cristea
la 31 Ian. 2015
Pentru transport aveti nevoie de aviz, dar tinand cont ca transportul este intracomunitar va trebuie si CMR. Societatea romana nu poate functiona pe teritoriul altei tari comunitare fara a avea o inregistrare fiscala, prevederile Codului fiscal roman neaplicandu-se si in alte tari. In concluzie este o livrare intracomunitara pentru care societatea romana le transfera la magazinul- punct de lucru, care vinde cu amanuntul si care la randul lui va percepe taxa pe care o va declara si plati in Germania