Un birou notarial, PFA, platitor de TVA ,are achizitionat un autoturism avand o masa totala maxima autorizata care nu depaseste 3.500 kg si nu are mai mult de 9 scaune. Atoturismul este utlizat exclusiv in scopul activitatii economice,deplasari la client, la banca, la oficiile postale, la autoritatile fiscale.Acesta mai este utilizat de catre personalul de conducere pe traseul deplasarii de la domiciliu la locul desfasurarii activitatii. In ce masura este deductibil combustibilul si de ce documente justificative este nevoie,atat pt.cheltuilelile efectuate in scopul activitatii economice cat si pt.deplasarea de la domiciliu la locul desfasurarii activitatii. Multumesc!
Adaugata in
1 raspuns
Consultant Adrian Condurache
Raspunsuri la intrebarea
la 11 Iun. 2014
Conform prevederilor Codului fiscal, daca autoturismul nu indeplineste conditiile de masa si numar de locuri, pentru a avea cheltuielile deuctibile in totalitate trebuie ca acesta sa fie utilizat numai in scopul activitatii economice a biroului notarial. Probarea se face cu proces verbal de predare-primire a autovehiculului, foaie de parcurs ce trebuie completata conform prevederilor legale si decont de cheltuieli separat pentru desfasurarea activitatii economice cat si pentru transportul de la domiciliu la birou. Pentru cantitatea de combustibil, se va utiliza norma de consum a autovehiculului pentru mediul rural/urban, iar bonurile trebuie sa contina inregistrat codul fiscal de catre casa de marcat.